Stig Östlund

söndag, september 26, 2010

La Liga

Matcher i går.

Levante-R. Madrid 0-0 (noll-noll!). R. Madrid har "bara" gjort 6 mål på 5 matcher. Levante har släppt in 10 mål på 5 matcher.
Sporting-Valencia 0-2  Valencia är i mycket god form. R. Madrid och Barca får se upp; något i den stilen sa också Sportings tränare efter matchen i går. Valencia imponerar så här långt.
Målen kom tidigt: Topal i 7:e minuten och Soldado i 10:e minuten. Soldado sköter sig bra som David Villas ersättare. Valencia kommer att leda serien efter denna (#5) omgång med en poäng före Barca eller Villarreal. Det sistnämnda laget - som man [jag]börjar att känna igen - möter  i morgon Malaga på bortaplan.
Athletic-Barcelona 1-3 Rättvis seger men orättvis utvisning: Athletics Amorebietas utvisning i 33:e minuten. Målen: 0-1 Keita 54:e min., 0-2 Xavi 73:e min., 1-2 Gabilondo 89:e min., 1-3 Busquet 91a min.

Bland matcherna idag märks främst Mallorca-R. Sociedad. Det har gått trögt för Laudrups Mallorca och man ligger  efter R. Sociedad i tabellen. Förlorar Mallorca idag bör krismöte följa. "La Liga-kanalen" Canal + visar inte matchen vad jag förstår :(




Bilden: Michael Laudrup, Mallorcas tränare och som jag gärna vill sätta som Nordens bäste fotbollsspelare någonsin

Bloggarkiv