Stig Östlund

lördag, december 14, 2013

La Liga

Omgång 16 ett par av dagens matcher
(bl.a. Barcelona-Villarreal senare idag)
 
Osasuna - R. Madrid2-2   Ramos utvisad (2 gula). Oriol Riera gjorde Osasunas mål.
Rayo - Granada0-2


Oriol Riera född i Barcelona

Barcelona-Villarreal 1-0 Barca men i den andra halvlekens inledning kvitterade Villarreal. Neymar la in en underbar  straff varefter en Villarrealspelare - jag såg inte vilken - gjorde ett underbart nickmål på en hörna.  Härlig match. Jag ser den gratis här: http://cdn.livetv.sx/webplayer2.php?t=alieztv&c=22404&lang=ru&eid=202683&lid=180110&ci=15&si=1
Språket är ryska, men det gör inget då det är bilderna som gäller.
En mumsmums-match. PS efter 65 min = 1-1. Aj-aj-aj efter 68 min 2-1.Vilken härligt fartfylld match! Nu har jag kommentatorer på spanska. Det var Musacchio, född i Rosario, Argentina [liksom Messi], som gjorde Villarreals mål. Neymar har gjort Barcas båda.  Neymar varning - tveksamt beslut. Matchen slut efter 4 minuters övertid. 2-1!
Regionparlamentet i Katalonien är överens om att hålla folkomröstning i november 2014 om självständighet. Katalonierna kan mycket väl rösta för självständighet. Hur som helst: må Barcelona fortsätta att spela i la Liga! Utan att tänka politiskt: må Barcelona fortsätta att helt tillhöra Spanien.
Jag är överens med Franco om detta.

Bloggarkiv