Stig Östlund

fredag, juni 25, 2010

VM


Suparaftonens (midsommaraftonens) matcher.

Portugal-Brasilien i Durban kl. 16:00. SVT 1. Domare Tellez, Mexico.
Nordkorea-Elfenbenskusten i Nelspruit kl. 16:00. Kunskapskanalen. Domare Undiano, Spanien.
Chile-Spanien i Pretoria kl. 20:30. TV4. Domare Moreno, Mexico.
Schweiz-Honduras i Bloemfontein kl.  20:30. TV4 Sport. Domare Baldassi, Argentina.
(Kolla tiderna någon annanstans- i går hade jag ett fel på 30 minuter)

Jag har följt fotbollen, (ex.seriefotbollen, VM-kvalen) i Sydamerika under många år varav under det senaste decenniet intensivt i  radio och framförallt Internet med dess många tidningar med bl.a. de många videosnuttar som  tidningarna har erbjudit. Kanske  den argentinska seriefotbollen har dominerat i intresse. Det finns också väldigt många informativa fotbollssiter i spanska språket på Internet.
Vad vill jag med detta ha sagt? Jo,  jag är inte alls förvånad över de Sydamerikanska landslagens framgångar i detta VM. Svenska tidningar skriver t.ex. att Chile överraskat fotbollsvärlden vilket väl också kan stämma, men mig har Chile inte överraskat (slår man Spanien i kväll blir jag dock överraskad).
Chile sparkas nog ut av ett snäpp bättre Spanien som då följer Schweiz till åttondelsfinaler. Tyvärr är sannolikheten  för detta stor. Tyvärr, då jag helst av allt gillar lirarfotboll och önskar så många sydamerikanska lag som möjligt till finalspelet.

Bloggarkiv