Stig Östlund

onsdag, juni 23, 2010

The New Kniviga Sweden

En man har avlidit i samband med ett knivbråk vid flyktingförläggningen på Paviljongvägen i Sundsvall på tisdagskvällen. Den misstänkte gärningsmannen fick föras till sjukhuset med svåra stickskador.

Politiker och alla: låt oss väckas upp och inte skygga för verkligheten. I och för sig trist att
behöva lämna den ljuva drömmen om princessbröllop, men det är - nu som alltid - hela verkligheten som gäller.
Du tyste medborgaren som menar att Du inte har någon skuld alls, och att därför den kassa verkligheten inte angår Dig; ibland flyr Du till fjäll, spanska badstränder eller sommarstugor, men Du är också medskyldig till den negativa utvecklingen vad gäller det utbredda våldet mm.
Kanske det kan anses att du med din fega tysthet t.o.m. är mer medskyldig än andra - karriärpolitiker undantagna.
I vilket fall som helst sviker Du med Din tysthet.
Min Moder Svea, i vilken jag var djupt förälskad i en stor del av 1900-talet har skadats, och jag blir bedrövad av att uppleva förändringen; särskilt som jag alltså tror att folkets mjäkighet har en stor del i hennes förändring.
Må jag ha fel i min enkla analys.

Bloggarkiv