Stig Östlund

fredag, juni 04, 2010

Inte bara fotbollsspel

Den 11 juni drar årets största sporthändelse igång – fotbolls-VM i Sydafrika. Den här typen av tillställningar har alltid varit betydelsefulla för Unibet, vars verksamhet bygger på ett starkt sportspelerbjudande, men även Betsson har börjat satsa allt mer på det här segmentet de senaste åren.

Unibet och Betsson har båda redovisat ett kraftig ökat antal aktiva kunder – vilket definieras som någon som spelat under de senaste tre månaderna – under årets första kvartal.
– Det känns väldigt bra inför fotbolls-VM. Vi har en helt annan aktivitet på sportspel än vi haft tidigare, så det blir kanske det första stora mästerskapet där vi har en riktigt ordentlig plattform och utbud, säger Betssons vd Pontus Lindwall till E24. /E24

Själv kommer jag att njuta av fotbollsspelet utan att bry mig om något enda spelbolag. Inte ens en enda stryktipsrad från min sida.

Bloggarkiv