Stig Östlund

onsdag, september 17, 2014

Champions League i går

Juventus - Malmö FF 2-0      
Olympiakos - Atlético Madrid 3-2

Liverpool - Ludogore 2-1
Real Madrid - Basel 5-1  (se nedan)

Monaco - Leverkusen 1-0
Benfica - Zenit 0-2  

Dortmund - Arsenal 2-0
Galatasaray - Anderlecht 1-1  


Malmö FF stod bra emot ett avkopplat Juve under de första 30 minuterna, men sedan visade Juve att man är i högre klass.
Mycket överraskande om Malmö lyckas undvika jumboplatsen när gruppspelet är färdigspelat. Olympiakos visade ju också musklerna genom att vinna över Atlétic. Mitt tips när gruppen är färdigspelad: 1) Real Madrid [full pott poängmässigt]  2) Atlético Madrid 3) Juventus 4) Malmö FF {en poäng - Juve hemma].  


Real Madrid-Basel, målen:
1-0 Suchy (straff) Min 14, 2-0 Bale Min 30, 3-0 Cristiano Ronaldo Min 31, 4-0 James Rodríguez Min 36, 4-1 Derlis González Min 38, 5-1 Benzema Min 79

Bloggarkiv