Stig Östlund

fredag, januari 17, 2014

Israel needs your support

/A few words in Swedish to ignore: Detta inlägg riktas mot amerikanka besökare (amerikanska besökare av min blogg är f.ö. många, ungefär dubbelt så många som svenska diton). Inlägget kan också ses som ett litet stöd till folket i Israel som ju också lider av den till synes olösliga konflikten. Jag var ganska många gånger i Israel under min tid (bl.a. under 6-dagarskriget) som sjöman, och hade ett sådant jobb ensam ombord som tillät mig vara i land under lång tid; och det var också under den epok då fartygen för det mesta låg i resp hamn under relativ lång tid; under all denna landvisit möttes jag alltid av värme och en gästvänlighet som jag aldrig glömmer. I övrigt frapperades jag av den israeliska framåtanda som så påtagligt märktes (och gjorde mig som besökare... kalla det: ljus i sinnet).


>> https://members.jpost.com/NYCReg.aspx¨

Bloggarkiv