Stig Östlund

onsdag, maj 23, 2012

Den vite teroristen i Norge

Breivik, den vite terroristen


Viktigste hendelser dag 23 (= idag):

■ kl.13.14: Andrine Johansen: – Jeg holdt på å drukne i mitt eget blod mens jeg så ham henrette nesten alle bak pumpehuset, forteller hun i retten.
■ kl.12.40: Vitnet, en jente (18) fra Moss, peker mot Breivik i rettssalen: – Etter en stund hører vi skrik og: «pang, pang, pang». Da skjønte vi at den dusten der var der.
■ kl.11.13: Bech fremkaller latter i salen når han snakker om de alvorlige skuddskadene: – Jeg pleier å si at jeg har hatt flere operasjoner enn Michael Jackson.
■ kl. 10.51: Tarjei Jensen Bech fra Finnmark har på seg samekofte når han vitner mot Breivik i sal 250. Da han gjemte seg å Utøya 22. juli hørte han skrittene til tiltalte:– Jeg tenkte på Voldemort i Harry Potter. Det var en ond pusting. Tarjei ble skutt i beinet og har gjennomgått sju operasjoner.
■ kl. 09.16: Vitnet Ylva Schwenke (15): – Jeg har sett på film av folk dør av ei kule, og tenkte det var umulig å overleve fire.

Bloggarkiv