Stig Östlund

fredag, maj 25, 2012

Allsvenskan

Jag såg den allsvenska fotbollsmatchen GIF Sundsvall - Malmö FF på plats i går.
Min första reflektion: legendariska Malmö FF, "iff iff", en gång ett fint och  bra fotbollslag spelade uruselt. I första halvlek var t.o.m. giffarna betydligt bättre.
Att inet se iff iff i ljusblå tröjor kändes inte heller bra. I går hade man förfärliga polkagrisfärgade tröjor.
Hoppas att det var en tillfällighet att iff iff spelade så uselt; laget ligger varmt i  ens fotbollshjärta och jag vill inte att något ska skada detta.
Min andra reflektion var en bekräftelse: svensk klubbfotboll är dålig. EM får ge det definitiva svaret om att iaf svensk landslagsfotboll är bra (jag är skeptisk till att EM skulle bli så bra för svensk del att man kan känna trygghet).

Bloggarkiv