Stig Östlund

fredag, maj 18, 2012

Coffee help you live longer

News Review from Harvard Medical School – The Buzz on Coffee



Coffee can help to wake you up – and now a study suggests it might help you live longer, too. The study included more than 400,000 adults. They were followed for 13 years. Those who regularly drank coffee – even decaf – had slightly lower death rates than those who didn't. For example, women who drank 2 or 3 cups a day had a death rate that was 13% lower than women who didn't drink coffee. The lower death rates were found only after researchers adjusted for the fact that coffee drinkers were more likely to smoke. Coffee drinkers were less likely to have heart disease, lung disease, diabetes, stroke and infections. The study appeared in the May 17 issue of the New England Journal of Medicine


Själv skulle jag, hemska tanke inte kunna tänka mig utan kaffe på morgonen, efter frukosten, efter "lunchen" och efter middagen. Jag ställer mer än gärna upp i en lovsång för kaffet. I dagarna säljer ICA Maxi i Birsta (utanför Sundsvall) också riktigt kvalitetskaffe för 20:- kr paketet, mot normalt 40:- kr paketet. Man får köpa 2 pkt/hushåll varje gång. Jag har de senaste dagarna med min mer än  fullgoda rabatt på bussen åkt ett par/tre gånger (fullt lagligt så det så: "2 pkt/gång") dit och har nu ett välfyllt förråd av det allra bästa. Någon undrade över dessa mina täta bussresor, vederbörande har dock inte dator och vet fortfarande inte varför. Må vederbörande "Nyfiken i en strut" fortsätta sin fundering - något ska man ju trots allt göra;)

Bloggarkiv