Stig Östlund

tisdag, juni 19, 2012

Spontant

- Jag gissar (!) att följande lag går till semifinaler:  Frankrike, Portugal, Spanien, och Tyskland.
- Jag tror (!) att de nämnda också är de bästa landslagen i Europa
- Jag tror (!) att de fem bästa landslagen i Europa f.n. är de nämnda plus Kroatien.
- Jag vill utnämna Spaniens Iniesta till den bäste spelaren hittills under innevarande EM.
- Jag tycker att Kroatien spelade storartat i går och höll de regerande världs- och Europamästarna stången på ett intelligent sätt.
- Jag tycker att Sveriges tränare Hamrén bör avgå; ett skäl är hans missar redan i den första slutspelsmatchen.
- Jag är ledsen att svensk fotboll numera inte hänger med i världsfotbollen som tidigare.
- Jag vill ge en eloge till det danska landslaget för insatsen under pågående EM.
- Jag tycker att innevarande EM är en succé som EM och VM praktiskt taget alltid har varit (läs: en känga till alla mörkermän/fotbollshatare).
- Jag tycker att av de EM-sändande kanalerna SVT och TV4 är det bara SVT som har varit till belåtenhet och jag är mycket nöjd med alla SVTs "EM-folk" inte minst de i EM-studion. På tal om detta utser jag härmed
Jessica Frändén till Miss EM 2012.




Bloggarkiv