Stig Östlund

tisdag, november 02, 2010

Wanted: Abortläkare

Abortläkare i USA känner sig hotade sedan en kristen organisation placerat ut ”Wanted”-affischer med deras porträtt på.

De vilda västern-inspirerade affischerna har placerats ut i delstaten North Carolina, rapporterar CBS News. Liknande kampanjer genomfördes på andra håll under 1990-talet. Den gången mördades tre läkare som förekom på affischerna.



– Jag ser mig alltid över axeln. Jag vet att de har koll på min bil. De vet hur jag ser ut. De har varit vid mitt hus. De har satt upp affischer i mitt kvarter, säger en av de nu drabbade läkarna till CBS News.
Affischerna har satts upp av den extrema organisationen Operation Save America, som jämför aborter med Förintelsen. Grundaren Flip Benham förnekar att organisationen uppmanar till våld mot läkarna.
– Om du läser texten så står det ”Wanted by Christ”. Vi vill att de ska möta Jesus, säger han
till CBS News./ Dagens Medicin

Bloggarkiv