Stig Östlund

söndag, juli 06, 2014

Strålande mästerskap




Jag har genom åren, inräknat innevarande mästerskap och vart jag än vistats i världen, intensivt följt 17 världsmästerskap i fotboll, först med radions och tidningarnas hjälp, sedan med särskilt för oss fotbollälskare i Tjotaheiti den fantastiska teven och Internet.
Konstaterar nu att aldrig har så många glädjetårar fällts som under det innevarande mästerskapet. Jag har mycket svårt att tro att någon av mästerskapen genom åren någonsin har innehållit så fantastiskt bra spel och så mycket spänning som denna gång. Mitt betyg blir alltså: super! Semifinaler och finalen återstår ju men efter det så är jag säker på att sätta ordet "super"med stor bokstav.
En eloge till - särskilt under senare tid från en del håll kritiserade, inte minst dess boss - FIFA för som jag anser ett utmärkt arrangerande av denna, som jag vill kalla idrottshistoriens största fest, och inte minst för mästerskapets vackraste bild vi genom teven kunnat ta del av, den som strax före kvartsfinalerna visats där båda lagens spelare poserar med en stor skylt framför sig: "NO TO RACISM".
Jag vill gärna vara med 2018 också (jag håller tummarna att åtminstone synskärpan är hyfsat bra på minst ett öga).



Bloggarkiv