Stig Östlund

måndag, november 14, 2011

Detta sade monstret Anders Behring Breivik idag

Monstret (ABB)
som dödat 77 människor,
de flesta unga, och
allvarligt skadat 21
människor.
(SJUTTIOSJU!)

Dommer
Torkjell Nesheim (TN)




Dommer Torkjell Nesheim (TN):
Jeg regner med at du er kjent med saken og hva siktelsen gjelder slik du har vært på tidligere fengslingsmøter? Du har tidligere erkjent de faktiske forhold knyttet til det siktelsen gjelder. Bombe i regjeringskvartalet og skyting på AUFs sommerleir på Utøya. Du har ikke erkjent straffeskyld tidligere. Hva er situasjonen i dag, Behring Breivik, er det fortsatt det samme?

Anders Behring Breivik (ABB):
Når to parter møtes så er det normalt at begge parter får lov til å presentere seg. Jeg har til nå ikke fått lov til det, så jeg skal gjøre det nå. Jeg er militær kommandør i den norske motstandsbevegelsen og ridderjustitiarus i Knight’s Templar Norge og Knight’s templar Europa, og når det gjelder din inhabilitet så er innvendingen mot den at fordi du har fått ditt mandat fra organisasjoner som støtter multikulturalismen i Norge. Multikulturalismen er en anti-norsk hatideologi som er designet for å dekonstruere den norske etniske gruppe. Å dekonstruere norsk etnisk gruppe, det er det samme som etnisk rensing...

TN:
Ja, takk, Breivik, det tror jeg holder, for dette formålet. Det jeg stilte spørsmål til deg om er om du erkjente straffeskyld eller ikke. Jeg vil at du svarer ja eller nei på det.

ABB:
Jeg erkjenner handlingene, men ikke straffskyld.


TN:
Da noterer vi at du ikke gjør det. Det er slik som du sikkert vet, at du har ikke noe plikt til å forklare deg her i dag. Ønsker du å forklare deg for forhold som er relevant for saken, for dette fengslingsmøtet?

ABB:
Ja, jeg ønsker det.

TN:
Ja, da skal du få lov til å gjøre det. Det som er viktig nå, det er altså at du prøver å konsentere deg om å forklare ting som er relevant for dette fengslingsmøtet. Det som skal behandles i dag, er som du er kjent med, politiets begjæring, det er at politiet har begjært deg fortsatt fengslet i 12 uker til. I tillegg så har de begjært brev-, besøks- og medieforbud i 12 uker. Og det retten er interessert i å høre noe om, det er hvordan du stiller deg til dette og hvordan forholdene er i fengselet.

ABB:
Eh, ja altså, jeg aksepterer ikke fengsling. Som jeg sier så er jeg en militær...

TN:
Begjærer du deg løslatt?

ABB:
...kommandør i motstandsbevegelsen, jeg aksepterer ikke denne retten...

TN:
Begjærer du deg løslatt?

ABB:
...og jeg aksepterer ikke fengsling.

TN:
Du aksepterer ikke fengsling og begjærer deg løslatt?

ABB:
Ja.

TN:
Ja. Ønsker du å forklare noe mer rundt varetektsoppholdet? Forholdene i fengselet?

ABB:
Jeg har egentlig ikke så mange ytterligere kommentarer til det jeg allerede har formulert, men det jeg sa tidligere var at hvis man først skal bruke en torturmetode, så er det bedre å bruke en som er rettet mot informasjonsuthenting, og jeg ser på det som en veldig irrasjonell form for tortur, da. I Saudi-Arabia har de en veldig god metode som de bruker mot Al-Qaida, og da kan man kombinere det med informasjonsuthenting også. Utover det så har jeg ikke noen kommentar.

TN:
Ingen øvrige kommentarer. Det er greit.

(Ingen spørsmål fra aktoratet)

Geir Lippestad får anledning til å si noe:
Ja, ett spørsmål. Nå har du sittet isolert nå lenge, Breivik, kan du si noe om hvordan du opplever det å sitte isolert?

ABB:
Jeg har ikke store problemer med det. Det var noe problemer i begynnelsen, med tanke på å tilpasse seg, fra en veldig aktiv livsstil til en veldig passiv. Men for øyeblikket så går det, så går det greit.

TN:
Da kan du få sette deg, Breivik.

(Rettsmøtet fortsetter med aktorat og forsvarer)
Det besluttes at referatforbudet oppheves. Da vil ABB igjen ha ordet.

ABB:
Får jeg lov til å komme med en kommentar, før du hever møtet?

TN:
Jeg skal først ta referatforbudet, Breivik, så skal du få komme med en kommentar etterpå. Da opphever retten referatforbudet helt. (...) Så skal Behring Breivik få ordet. Da må det være relevant for saken, Behring Breivik

ABB:
Jeg forstår det slik at de pårørende er til stede for første gang. Jeg vil gjerne tale til dem...

TN:
Nei.

ABB:
...i fem minutter...

TN:
Det får du ikke lov til.

ABB:
Nei vel

TN:
Da er retten hevet.
________________________________________________

SJUTTIOSJU!

När jag ser denna video med alla offer växer hatet inom mig; skall man skämmas för detta?

Bloggarkiv