Stig Östlund

torsdag, oktober 21, 2021

 


Bilden: 11-årige redaktör Stig Östlund. 11 år gammal började jag utge egentillverkade "tidningar" (jag hade en leksakstryckerilåda). "Prenumeranter" var de närmaste släktingarna; Den som mest längtade efter en ny tidning var min mormor (hon betalade också mest för tidningen; 10 öre i stället för 5 öre som de andra). Kanske hon gjorde till sig för att sporra mig i min "yrkesutövning". Tidningens innehåll dominerades av lokala sportnyheter, mest om Njurunda kommunskolornas tävlingar Paradnumrets innehåll handlade om  skolornas årliga friidrottstävlingar på Gumsekullen. Inte minst om segraren, och Gumsekullens rekordhållare på 60 meter Artiklar om "Svennas" (Westlund) segerkast med liten boll imponerade också  på läsarna, inte minst på min mormor (!?). Så även "Tomtens" (Gäfvert) långa längdhopp. Och Pias (Bäcklund) stronga insatser i alla grenar. Lika sportpigg som sin bror Hans-Olov. Både i vinter- och sommarsporter.

Redaktör Östlund

Bloggarkiv