Stig Östlund

tisdag, juli 17, 2012

DAGENS MEDIA
Nyhetsbrev om medier och marknadsföring - direkt i din mejlbox!17 juli 2012





Anna Bager: "Det är hedrande"
Utnämndes till en av världens mäktigaste kvinnor.Svenskan Anna Bager hamnade på tidningen Business Insiders lista över de 21 viktigaste kvinnorna inom mobil annonsering. Dagensmedia.se har pratat med henne om listplaceringen och den uppmärksamhet den har orsakat.
Se & Hörs spritlöp klandras
"Jag tog väldigt illa vid mig".Charlotte Perelli anmälde Se & Hör för löpet "Charlotte talar ut om spriten". Nu klandras tidningen av Pressens Opinionsnämnd, PON.(1 kommentar)
Sångerska blir H&M:s nya ansikte
Visar nya kollektionen.Den amerikanska singer- songwritern Lana Del Rey blir H&M:s ansikte utåt i höstens globala kampanj.
Ralph Laurens OS-kläder skapar folkstorm
"Det var inte värt pr-risken".Bara 10 dagar innan OS i Storbritannien startar skapar Ralph Laurens uniformer ett debacle i sociala medier.(1 kommentar)
Eurosport värvar höjdhoppare
"Kanske kan avslöja något spännande".Eurosport har förvärvat den tidigare höjhopparen Linus Thörnblad som expertkommentator under OS-sändningarna.
Dalande siffror för Lotta på Liseberg
Minskad rating och andel.TV4:s allsångsprogram "Lotta på Liseberg" fortsätter att dra tittarsiffror på under miljonen. Samtidigt minskar kanalens rating och andel.(1 kommentar)
Skånemejerier vill nå aktiva konsumenter
"En stark trend".Skånemejerier sjösätter nu både nya förpackningar och en bildtävling på Facebook. Syftet är att nå ut till de konsumenter som är fysiskt aktiva.(1 kommentar)
Familjen vände till vinst
Ökade rörelseresultatet kraftigt.I slutet av förra året gick Familjen samman med Pangea för att bilda Familjen Pangea. Familjens bokslut för 2011 visar att företaget samtidigt lyckades vända 2010 års förlust till vinst.
Så många såg Victorias firande
Många fler tittare än året innan.I helgen visade SVT1 underhållningsprogrammet "Grattis kronprinsessan". Programmet sågs av över 1,5 miljoner tittare.
Garbergs slog ut PCG Stockholm
"Den blir en given ordvitsvinnare".I den första andra-chansen-tävlingen i Reklamcupen vann Garbergs annons för Netonnet.
Så gick det för Stockholm City
"Fortsatte gå med förlust".Förra året avvecklades gratistidningen Stockholm City. Siffrorna i senaste bokslutet visar fortsatt negativa siffror under tidningens sista år.

Bloggarkiv