Stig Östlund

söndag, september 25, 2011

SuperMessi frena en seco al Atlético

LA LIGA
Match i går.



Barcelona - Athlétic 5-0
Målen:
1-0 Villa Min 9

2-0 Miranda, självmål Min 15
3-0 Messi Min 26
4-0 Messi Min 78
5-0 Messi Min 91


MESSI

Ingen  kan tvivla om vilken som nu är världens bäste fotbollsspelare.
Ingen kan heller inte tvivla om vilket fotbollslag som nu är världens bästa; ja frågan är om inte FC Barcelona är världens bästa fotbollslag genom tiderna.
Tack Gud (om Du finns) för att du har givit oss FC Barcelona och teven.
Du (om Du finns) har verkligen tänkt på oss utsvultna fotbollsvänner i Tjotaheiti och inte bara det, utan har givit oss det bästa man kan tänka sig. Säg inte (om Du finns) att Du kan ännu bättre.



Fader Vår, som kanske finns i himmelen
Helgat varde ditt namn, så ock allas vårt "Barca".
Tillkomme ditt rike.
Ske din vilja,
såsom i himmelen så ock på fotbollsplanen.
Vårt dagliga finlir giv oss var dag,
och förlåt oss alla felpassningar.
Och fräls oss ifrån tjongfotboll.
[Ty fotbollen är Din och makten i evighet.]
Amen.



Barcelona: Valdés; Alves, Mascherano, Abidal (utbytt av Maxwell, m. 80); Xavi, Busquets (utbytt av Piqué, m. 54), Cesc (utbytt av Keita, m. 72), Thiago; Pedro, Messi och Villa. På bänken kunde Pinto, Puyol, Adriano och Fontàs ses.

Atlético: Courtois; Perea, Godin, Miranda, Antonio López; Tiago (utbytt av Adrián, m. 78), Mario Suárez (utbytt av Arda Turan, m. 46), Gabi; Reyes (utbytt av Salvio, m. 46), Falcao och Diego. På bänken kunde Asenjo, Filipe Luis, Domínguez och Juanfran ses.

Bloggarkiv