Stig Östlund

onsdag, oktober 27, 2010

Se upp för Hem och Skola

Riksförbundet Hem och skola samlade förra året in över 40 miljoner kronor till sin kamp mot mobbning och rökning bland unga. Men bara en femtedel av pengarna gick till de lokala Hem- och skolaföreningarna, visar en genomgång av SVT:s Uppdrag granskning. 34 av 42 insamlade miljoner hamnade hos säljbolaget Pool Media i Örebro.


Hem och Skola har också fått statsbidrag på kraftigt överdrivna medlemssiffror.
Jag ignorerar alla penninginsamlingar. Senast var det Röda Korset som bevisade min rätta inställning; nu är det Riksförbundet Hem och skola. Varför inte följa mitt exempel? Det finns andra sätt att visa upp vad god man är.

Från Pool Medias hemsida:


Man ska göra det man kan allra bäst...

Pool Medias filosofi är att man skall göra det man kan allra bäst. Du är expert på dina produkter/tjänster. Vi är å andra sidan experter inom vårt område - att bygga varumärken.


Vår specialitet är försäljning och marknadsföring/opinionsbildning per telefon. Vi vet att telefonen är en mycket kostnadseffektiv och lättkontrollerad försäljningskanal som allt fler börjat nyttja framgångsrikt. Telefonkontakten gör det möjligt att på ett enkelt sätt skapa en personlig anda i en kundrelation. Av mångårig erfarenhet vet vi att telemarknadsföring kan vara en mycket lönsam investering för dig och ditt företag.

Bilden: Pool Medias kontor

Bloggarkiv