Stig Östlund

söndag, november 20, 2011

La Liga

Sent i går
Valencia - Real Madrid  2-3
Som väntat en härlig match, alltså fotboll vi i Tjotaheita är utsvultna på. Det vi vill se på plats eller på teven är fart, teknik och styrka.


Valencia: Diego Alves; Miguel, Rami, Víctor Ruiz, Jordi Alba; Albelda, Tino Costa; Mathieu, Parejo, Feghouli (utbytt av Pablo Hernández i 72a min.); och Soldado. På bänken: Guaita; Bruno, Topal, Piatti, Jonas och Aduriz.


Real Madrid: Casillas; Arbeloa (utbytt av Albiol i 50e min.), Pepe, Sergio Ramos, Marcelo; Lass (utbytt av Granero i 85e min.), Xabi Alonso, Khedira; Özil, Cristiano; och Benzema (utbytt av Higuaín i 53e min.). På bänken: Adán; Varane, Sahin och Callejón.

Sergio Ramos
Målen: 0-1 i 19e min. av Benzema. 0-2 i 71a min. av Sergio Ramos. 1-2 i 75e min. av Soldado. 1-3 i 79e min. av Cristiano Ronaldo och  2-3 i 83e min. av Soldado.

Domaren José Antonio Teixeira Vitienes gav visade ett gult kort till Arbeloa, Cristiano Ronaldo, Marcelo, Özil, Sergio Ramos, Albelda och Xabi Alonso.

Publik på Mestalla denna afton ungefär  50.000
Roberto Soldado

                               

Bloggarkiv