Stig Östlund

onsdag, oktober 27, 2010

Snubben Carl Icahn



När man läser om Yahoo dyker miljardären (24e på Forbes lista över världens rikaste) Carl Icahn (bilden) upp.
Googla hans namn och lär på ytan känna en av "våra" leklystna stora snubbar i finansvärlden.
Han har kul, och vad bryr han sig om en sjuk världsordning. Tvärtom, han är glad över den.
Den Nya Världsordningen som pappa Bush talade om.
Jag skulle också vilja leka inom finansvärlden, men jag är inte lika klippsk och kunnig som Icahn.
Det handlar inte om avundsjuka, tvärtom beundrar jag mijardären Icahn. Men en sjuk världsordning gillar jag naturligtvis inte, med  ett galet system som snubben Icahn så smart utnyttjar.

Anm.: jag kommer aldrig att stava Icahns namn fel: det korta "hn" var lätt att stansa in, och "prefixet" ICA ligger i genen liksom förnamnet "Carl".
Det är likadant med Gary Cooper, åtminstone vad gäller efternamnet.

Bloggarkiv