Stig Östlund

lördag, oktober 23, 2010

La Liga

Omgång 8.


R. Madrid - Racing  lör 19:00 6-1. Målen 1-0 Higuaín 10e min., Ronaldo 15e, 26e, 47e och på straff i 55e min., 6-0 Özel 63e min.,6-1 Diop 73e min.
Zaragoza - Barcelona  lör 19:00  0-2. Målen Messi i 42a och 66e minuten
Valencia -Mallorca  lör 22:00 1-2. Målen 0-1Castro 7e min. på straff, 0-2 Castro 27e min.,
1-2 Soldado 35e min. på straff.  Överraskande resultat, men å andra sidan har Mallorca spelat mycket bra även mot de två andra topplagen,och fått oavgjort mot både Barca och R. Madrid.

Real Madrid-Racing, YouTube visar - ljudlöst och med mindre god bildkvalité - målen:




 
Notabelt
Real Madrid fortsätter att imponera och är, som jag har skrivit många gånger tidigare, världens bästa lag just nu.Inte minst målkåte Ronaldo bidrar till detta.
I Barcelona visar Messi igen att han är världens bäste spelare.
Vinner Villarreal idag - båda har samma målkvot just nu - kniper man andraplatsen från Barca.
Zaragoza kommer att kvarstå på sista platsen efter innevarande omgång.


Getafe - Sporting   sön 17:00
Almería - Hércules sön 17:00
Osasuna - Málaga  sön 17:00
Espanyol -Levante  sön 17:00
Sevilla - Athletic     sön 19:00
Villarreal - Atlético  sön 21:00
R. Sociedad - Deportivo mån 21:00

I spanska 'Superettan' har Recreativo och Tenerife inte vunnit en enda match av nio möjliga. De ligger sist i tabellen. Celta som vunnit sex matcher av nio leder. Celta spelade idag oavgjort mot Granada som ligger nånstans i mitten av tabellen.

Bloggarkiv