Stig Östlund

måndag, augusti 30, 2010

La Liga

Hércules - Athletic  0-1
Málaga - Valencia 1-3
Levante - Sevilla  1-4
Espanyol - Getafe 3-1 (Många har trott på Getafe denna säsong, resultatet överraskar - argentinfödde Osvaldo som efter några år i Italien kom till  Espanyol förra året varbäst på plan, målade även två gånger)
R. Sociedad -Villarreal 1-0 (Nykomligen R. Sociedad är stark och håller sig nog kvar i La Liga)
Osasuna -Almería 0-0 
Deportivo -Zaragoza 0-0
Racing - Barcelona 0-3 Messi 0-1 4e min., Iniesta 0-2 33e min., Villa 0-3 62a min.
Mallorca  R. Madrid 0-0  Mallorcas tränare dansken Michael Laudrup är nöjd kan man tro
Atlético - Sporting Ikväll (Jag tror mycket på Atlético och tippar säker vinst ikväll); matchen direktvisas på Canal+ Sport 1.

Barcelona ser ut, med tanke på lagsammansättningen och med tanke på gårdagens uppvisning,   att vara till och med ännu bättre än förra säsongen. För att använda ett modernt ord: anfallet är grymt; världens bästa någonsin kan tyckas. Zlatan, att bli skippad från det anfallet är inget att skämmas över! Och Zlatan, jag citerar Svenska Dagbladets sportchef: bättre att vara kung i Milan än knekt i Barcelona.

"Deseo toda la suerte del mundo a Ibra en su nueva aventura"
Pep Guardiola (entrenador del Barcelona)
Fritt översatt: "Jag önskar Zlatan lycka till i sin nya roll"  Barcas tränare igår.
Jag tror att Guardiola är mycket glad och nöjd nu att det är över med Zlatan.

Bloggarkiv