Stig Östlund

söndag, februari 21, 2010

Akademisk fråga kan tyckas

SJ-problem i dagarna. Själv hade jag tänkt åka till Sthlm i morse, men beslutade redan igår att inställa resan trots biljettinnehav pga alla uppgifter om tåg som fastnat etc.

Nu vet jag inte om något tåg kunde avgå vid fastställd tid. För de som inte kommer iväg med något tåg lovar SJ att betala tillbaka biljettpengarna, antingen direkt i biljetthallen för de som köar eller i efterhand.
SJ: "Man kan skriva ett brev till oss och så får man ersättning" säger Sven-Ingvar Håkansson på SJ.


Frågan är nu om även jag som inte litade på SJ får returresan ersatt. I och för sig ingen livsfråga för mig (se biljettpriset, biljett köpt långt i förväg) men akademiskt intressant. Blir jag även ersatt för returbiljetten som skulle gälla i morgon (Eftersom jag inte kunde lita på SJ missar jag ett extra möte med Republikanska Föreningen senare idag)?

Bloggarkiv