Stig Östlund

lördag, oktober 31, 2009

En härlig match (La Liga)

Osasuna-Barcelona 1-1. Osasuna-kvittering (självmål) när det var 20 sekunder kvar.
Osasunas lag : Ricardo; Azpilicueta, Miguel Flaño, Josetxo, Monreal; Juanfran (Galán, 82e minuten), Puñal (Rúper, 77e min.), Nekounam, Camuñas; Pandiani och Aranda (Masoud, 70e min.).
Barcelonas lag: Valdés; Puyol, Piqué, Chygrynskiy (Márquez, 61:e min.), Abidal; Xavi, Busquets, Keita; Messi, Zlatan och Iniesta (Pedro, 90e min.).
Målen: 0-1, 72e min.: Keita. 1-1, 93e min. : Piqué, i eget mål efter det att Marquez i Barca felat grovt (Márquez på väg nedåt i sin fotbollskarriär tycks det som).
Domare: Rubinos Pérez. Gult kort till Aranda (18e min.), Osasuna, och till Chygrynskiy (50e min.). Till Keita (55e min.) och Zlatan (63e min.) i Barcelona.

Åskådare ungefär 18.000 (som lät som 50.000).
Zlatan = inte en av hans bästa matcher. Messi = sakta men säkert på väg uppåt igen. Juanfran och Aranda (bilden) i Osasuna = mycket bra.

Bloggarkiv