Stig Östlund

onsdag, augusti 12, 2009

Nöjd




--- Skall så kort som möjligt försöka skriva ner några intryck av konserten med Madonna jag var på i söndags:
1) Härlig stämning bland publiken, t.o.m. vågen på Ullevi.
2) Störtregn vid 8-tiden höll på att skrämma slag i oss, men när Madonna kom (försenad som alltid) blev det uppehåll och behagligt väder, och lagomt mörkt för vacker ljussättning.
3) Madonna med låtarna var toppen, förutom en låt de kan stryka (och ersätta med Hung up eller Sorry) utan att någon mår illa av det.
4) Fullsatt och även relativt många äldre bland publiken gjorde att jag inte behövde känna mig avvikande.

Summa sumarum: en fantastisk konsert, scenen, ljussättningen och Madonna. Bra jobbat av en tant på 50 höstar. Härlig publikstämning (bättre än på lördagen sägs det).
Och nu behöver man aldrig ångra att man inte tog tillfället i akt att uppleva Madonna "live".
Ångrar fortfarande att jag inte var lika klok när Frank Sinatra var i Sverige.

Vilket populärmusikaliskt år i Göteborg, U2, Madonna m fl.
En historisk populärmusikalisk sommar som aldrig kommer att kunna upprepas; kul att ha varit med på ett hörn.


Bilden till höger: Utanför Ullevi söndagkväll kl 20:00, sekunderna innan störtregnet kom.
Den andra bilden, hotellet söndag-EM med Madonna innanför. Samma hotell där Bush bodde och fotograferat från det stället där våldsamma protester skedde, riktade mot hotellet med Bush innanför (det sades i alla fall att han bodde på detta hotell).
PS Jag har inga bilder från insidan av konsertens Ullevi då jag måste lämna ifrån mig min stora kamera till förvaring. Jag borde som många andra ha haft en liten kamera instoppad i fickan.

Bloggarkiv