Stig Östlund

torsdag, januari 26, 2017

Republikanerna befinner sig i en
svår knipa redan Trumps första
vecka som president. Om de skrotar
Obamacare utan att erbjuda
ett bra alternativ så kommer det
troligen inte ta lång tid innan de
möts av stora protester från folk
som vant sig vid att ha sjukvårdsförsäkring.
Protesterna är redan i gång.
Förra helgen samlades runt
10000 personer i Warren för att
visa sitt stöd till Obamacare på
ett möte arrangerat av demokraten
Bernie Sanders. Liknande
demonstrationer hölls på 70 platser



– Jag röstade på Trump. För
mig blir det avgörande vad han
gör med vården. Om han misslyckas
så mister han min röst,
säger en polisman som vi tar en
kaffe med i Macomb.


Av hänsyn till familjen vill han
inte ha sitt namn i tidningen. Men
han är tydlig med sina förväntningar
på den nye presidenten.
–Det handlar om mina barns
framtid. Det är inget som jag tar
lätt på, säger han.

Bloggarkiv