Stig Östlund

söndag, november 14, 2010

La Liga, årets hittills bästa match i går

Igår:

Athletic - Almería 1-0


Atlético - Osasuna 3-0  Målgörare: 1-0 Forlán 26e min., 2-0 Agüero 41a min., 3-0 Forlán 70e min. När Forlán och Agüero är i form som i går, då blir det mycket svårt för motståndarna.
Bilden: Maradonas svärson Agüero med sin son. Vad månde bliva av honom med Agüero som far och Maradona som morfar?


Barcelona - Villarreal 3-1. Målgörare:  1-0 Villa i 22a min., 1-1 Nilmar i 26e min., 2-1 Messi i 58e min. , 3-1 Messi i 83e min.
Som väntat en match av bästa märke.
Båda lagen bjöd ideligen på godis.
La Ligas bästa hittills denna säsong. Kanske världens bästa klubbmatch i år.
Bäste konstnär: Messi, som därmed stärkte gulldbollschansen.
Puyols 500:e match i Barcatröja.
Tränaren Guardiolas första vinst över Villarreal på Camp Nou.
Villarreals tränare Garrido: "Barcelona är världens bästa lag" (ja, Barca har kommit igång på riktigt igen). Villarreal visade att man har chans mot både Barca och R. Madrid.
Summa sumarum: Så här skall fotbollsmatcher vara för att sitta klistrade på läktaren elle ri fåtöljen.
Tack Barcelona och Villarreal.

Konst på högsta nivå.
Se Messis andra mål med hjälp av Xavi igår, w o n d e r f u l:

Bloggarkiv