Stig Östlund

onsdag, juli 28, 2010

Roxette

Roxette var en gång stor med en massa skivförsäljningar. Efter ABBA den mest kända svenska gruppen i t.ex. Amerika och de gjorde inte minst bra reklam för Sverige.
Nu, efter ett par decennier ser jag stora affischer i Sundsvall att de är tillbaka och kommer att konsertera i stan. Den manliga delen av paret har jag hört under senare år och inte har jag imponerats precis. Tvärtom tycker jag att han har låtit som vi pojkar lät i söndagsskolan. Den kvinnliga delen har jag inte hört.
Lever de fortfarander på framgångarna för ett par decennier sedan och nu bara lever på nostalgi? Är det bara underhållningsfattiga landsortsstäder som attraheras av paret idag?
Jag har svårt att tro att de  popmusikaliskt kan vara värda ens en tjuga  idag. Att man i  Rioxettestolta Halmstad glatt betalar flera tjugor förstår jag i och för sig.
Rätta mig om jag har fel.

Bloggarkiv