Stig Östlund

lördag, augusti 27, 2011

VM friidrott - Fotboll på TV idag

VM i friidrott har ju börjat.
Friidrott har alltid intresserad mig, om än inte lika mycket som fotboll.
Som pojke testade jag de flesta grenarna och inte sällan nådde jag målsnöret
först , hade det längsta längdhoppet och det högsta höjdhoppet (0,85 meter resp 2,20 meter) på "VM-arenan" hemma på gården.
Därefter har jag följt de största friidrottsmästerskapen relativt mycket (och sett OS-friidrott på plats, Sverige/Finland-kamp  på plats mm).
Men, jag börjar att bli så skeptisk nu, och det handlar om doping-eländet.
Den en gång fina idrottsgren friidrott för mig är inte längre lika attraktivt.
Även som icke-skeptisk mot doping är det nog inte heller så roligt längre; Sverige hävdar sig dåligt i den internationella konkurrensen jämfört med tidigare (svenskar dopar sig aldrig vill vi tro).

Beträffande "fina" idrottsgrenar håller jag orientering  som nummer ett. Och har väldigt svårt att tänka mig orienterare dopade - idrottshjärtat skulle storgråta om det någon gång visas att jag i detta fall har fel. En kamp med en sund  hjärna och  en sund kropp i samarbete i en trollsk nordisk skog, det är vacker idrott.


Summa sumarum: inget slår fotbollen (här förtränger jag tankar på doping). Därför noterar vi med glädje några fina matcher som vi  idag direkt kan följa med tevens hjälp :






TV10
Blackburn-Everton kl 15.55
TV4 Sport
Crystal Palace-Blackpool FC kl 15.55
Fluminense-Botafogo kl. 22.55
Eurosport 2
Kaiserslautern-Bayern München kl 15.30
Bayer Leverkusen-Dortmund kl 18.30
Viasat Sport
Wigan-Queens PR kl 13.25
Swansea-Sunderland kl 15.55
Viasat Fotboll
Aston Villa-Wolverhampton kl 13.00
Chelsea-Norwich kl 15.55
Liverpool-Bolton kl 18.25
Lyon-Montpellier kl. 20.55
Canal + Sport 1
Sporting-Real Sociedad kl 17.55
Valencia-Racing kl 19.55
Granada-Real Betis kl 21.55
Canal + Fotboll
Twente-VVV Venlo kl 19.40

Tillkomer några matcher matcher i de australienska och amerikanska högsta ligorna samt allsvenskan.
Serie A = strejk.


Bloggarkiv