Stig Östlund

onsdag, juni 23, 2010

VM

Dagens matcher.
Slovenien-England i Port Elizabeth kl. 16:00. TV4. Domare tysken Stark.
Ghana-Tyskland i Johannesburg kl. 20:30. SVT2. Domare brassen Simon.
USA-Algeriet i Pretoria kl. 16:00. TV4 Sport. Domare belgaren de Bleekere.
Australien-Serbien i Nelspruit kl. 20:30. SVT24. Domare Uruguayaren Larrionda.
Det blir ett jäkla hoppande mellan TV4 och TV4 Sport samt mellan SVT2 och SVT24. Alla fyra matcherna är lika intressanta, åtminstone för mig.
Jag hoppas att Ghana, Afrikas hopp, vinner (bollen är rund) så att Argentina slipper tänka på Tyskland i finalomgången. Det blir nog den matchen som jag ägnar mest tid åt.

Skall Slovenien stjälpa England?
Skall Ghana överraska och stjälpa Tyskland?
Skall Algeriet stjälpa USA?
Skall Serbien med vinst över Australien stjälpa Tyskland och själv gå vidare?
Nej jag tror inte det. Beträffande Tyskland har jag en känsla (som växer sig starkare för varje dag) av att finallagen blir just Tyskland och Brasilien.
Önskefinal för mig är dock Argentina-Uruguay.
Mitt hopp är att bollen är rund.

Klara åttondelsfinaler.
Uruguay-Sydkorea lördagen den 26 juni
Argentina-Mexico söndagen den 27 juni.

Bloggarkiv