Stig Östlund

torsdag, december 13, 2018

Jag vet inte om denna video är överdrivet negativ till Malmö. Vad jag vet är att kriminaliteten och inte minst alla skjutningar har gjort Malmö, från att ha varit en lugn och behaglig stad att bo (jag bodde där på 60-talet) till en mindre behaglig stad. Vad jag inte heller vet är om det är politikernas som har största ansvaret för förändringen till det negativa. Det tror jag i alla fall.



Eric Persson, MFF. En av svensk
fotbolls största profiler.

Särskilt efter att ha bott i denna då så lugna och fina stad blir man mycket ledsen, ja nästan lamslagen, att se de här bilderna.
PS Det var en sådan skön stad att jag, inte pga fotbollen utan pga  en allmän skön trivselkänsla t.o.m. blev MFF-are. 
PS 2 Det har gått över nu ;)

Kockums skeppsvarv i Malmö
(där jag var svetslärling)


Malmö fotat på 50-talet ?

Bloggarkiv