Stig Östlund

torsdag, augusti 10, 2017

Fotboll (?) Jokkmokk-Munkan

"--– I samma veva är det en Jokkmokksspelare som tar stryptag på en av våra spelare. Då blir en av våra större spelare riktigt förbannad och lyfter upp en av deras spelare på raka armar. Sen kommer jag fram och får lugn på detta, säger Peter Hansson och fortsätter:
– Det var en så hätsk stämning. Jag har aldrig varit med om det förut.
Hur reagerade domarna?
– Fy fan vad rädda de var, alla tre. Det var helt sinnessjukt. Det hade kunnat sluta med en katastrof.
Jokkmokks tränare Afnan Khabiri:
– Jag vill inte gå in på några detaljer om vad som hänt. Jag vill bara säga att vi skäms väldigt mycket för det här, det var en oerhört pinsam händelse. Väldigt, väldigt pinsamt, säger han.
Munkans tränare hävdar att en av era spelare skallade domaren och att någon tog stryptag på en Munkan-spelare?
– Jag vill som sagt inte kommentera några händelser. Men jag är väldigt ledsen för det som hänt och jag skäms väldigt mycket.
Afnan Khabiri lägger sedan till:
– Det är bara tragiskt. Vi skäms jättemycket. Styrelsen är informerad och vi kommer vidta åtgärder. Det kommer bli konsekvenser av detta---" /Norrländska Socialdemokraten
Jokkmokks lag

Bloggarkiv