Stig Östlund

måndag, september 30, 2013

Ring of Fire

Anna Stadling.
Fotograf: Jag
Plats: V-salen, Bokmässan i Göteborg
Tid: Strax efter söndagens litterära gudstjänst
"Kamera": Min mobil (Samsung)

Igår besökte jag (som gått ur kyrkan) Bokmässans s.k. litterära gudstjänst. Mycket fint och värdigt och med minst två medverkande med Sundsvallsanknytning: Niklas Rådström (farfar född i Sundsvall) och Anna Stadling med Pecka Hammarstedt och Andreas Nordell och med musik av Johny Cash. Anna Stadling - nu boende i Stockholm - en positiv överraskning för mig; visste inte att hon är så bra. Gudstjänsten finns sparad på Sveriges Radio som direktsände gudstjänsten. Niklas Rådström är menar många en av landets skarpaste författare av de nu aktiva. Liksom förra året leddes gudstjänsten av prästen Birgitta Westlin på ett sådant sätt att det denna gång uppstod tankar inom mig att ta tillbaka medlemsskapet i kyrkan. Två andra författare som medverkade var Kristian Lundberg och Athena Farrokhzad.

Kristian Lundberg med en
beundrarinna.
Plats: V-salen.
Tid: strax efter den litterära gudstjänsten.
Fotograf: Jag
"Kamera": mobilen

Bloggarkiv