Stig Östlund

onsdag, mars 31, 2010

Härligt skriven artikel

Ibland stöter man på artiklar av väldigt hög klass. Idag stötte jag på en artikel av Karin Stenfeldt i "hennes" svenska facktidning. Läs den (den är även givande för oss vanliga dödliga, och inte minst aktuell för oss i Västernorrlands landsting) för att inte gå miste om något mycket fint. Adress längst ner. Så här börjar artikeln: "Se på mig! Du är ju min passion! Låt oss återgå till arbetet! Du bara mumlar på om pengar. Det är allt du tänker på nu för tiden. Du är inte dig själv längre. Vart tog alla dina ideal vägen? Medicinen, varför har du övergivit mig? Det var ju du och jag! Varför har du vänt mig ryggen för det där med organisation och byråkrati? Du har blivit blind på att göra karriär! Du ska inte lyssna på dem. De vill dig inte väl! De vill bara utnyttja dig.".------------------------ http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=14075 .---Tack doktor Karin Stenfeldt!

Bloggarkiv