Stig Östlund

måndag, juli 17, 2017

Expressens ledarredaktion: krönika

"---Ungdom är överskattat. Yngre saknar ofta självkännedom. De är orimligt kaxiga med tanke på sin ringa livserfarenhet. Dessutom har de inte hunnit samla på sig lika mycket kunskaper som sina äldre kolleger. Visst finns det unga som är kloka och begåvade, men alla under en viss ålder besitter inte per definition någon sorts magisk kvalitet. Jag är född 1988. Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Ungdomsvurmen har tagit över allt fler arenor, inte minst politiken. Där gäller ju yngre, desto bättre. Det märks såväl i riksdagen som bland landets partiledare och ministrar. De senaste åren har flera Guiness-värdiga rekord slagits.---" 


Min kommentar: inte minst
Sveriges riksdag har alltför
mycket oerfaret (alltså
 ungt) folk. 




Bloggarkiv