Stig Östlund

fredag, mars 08, 2019

Liberalernas riksdagsledamot Emma Carlsson Löfdahl skriver på Facebook att hon inte tänker avgå – trots uppmaningen från förbundet i hennes hemlän Jönköping. ”Jag har lärt mig att man inte ska göra något förhastat då det är krisläge. Mitt ärende ligger hos åklagaren och jag kommer inte att ta något beslut om avgång innan deras beslut kommer”, skriver hon. Hon skriver att hon följt gällande regler och fått det godkänt, men att hon ändå tagit till sig av kritiken hon fått efter Aftonbladets avslöjanden om att hon fått ersättning för en lägenhet hon hyrt av sin man. ”Det har varit den konstigaste veckan i mitt liv och just nu behöver jag lugn och ro, både för kropp och själ”, skriver hon även i inlägget. Efter att Carlsson Löfdahl skrev inlägget har även partiledningen sagt att den tycker att hon ska lämna sin riksdagsplats.

Emma Carlsson. Inte bara bluffmakare utan dessutom tjurig: 

Bloggarkiv