Stig Östlund

måndag, februari 18, 2019


< Något jag stolt över. Mitt barndomshem (vita pilen - huset med svart tak) som intill jag var 15 år gammal hade 200 m till närmaste granne. Nu är hela det visade området "fullspikat".
Den andra pilen visar fotbollsplanen, min viktigaste lekplats under många år, och en av mitt livs viktigaste platser. En annan viktig plats var skogen i bildens överkant där vi varje vår byggde kojor, och där också "strider" uppstod mellan indianer och cowboys; strider som blev särskilt hårda söndagar efter det vi nyss hade varit och sett en indianfilm på bion 3-4 km längre bort. 
I bildens övre högerkant skymtar "stan" med en annan viktig plats: varuhuset EPA med sin "fantastiska  rulltrappa (då stans enda?).
I mitten längst till höger skolbyggnaden där jag tillbringade hela min folkskoletid Även den en plats jag gillade; kul, lugnt och
intressanta ämnen som t.ex. geografi. En harmonisk plats...faktiskt.

(Jag är 6 år:)


Bloggarkiv