Stig Östlund

söndag, augusti 21, 2016

Spontant på nattkröken

?
Bara maratonloppet återstår av Rio-OS, ett mästerskap som från min sida f.ö. följts med ganska lamt intresse.
Betr svenska insatser måste vi vara ärliga och säga att friidrotten är ett mörkt kapitel i svensk
idrottsberättelse av idag. Men den svenska höjdhopperskan Skoogs glädje var kul att se.
Anmärkningsvärt: det första jag tänkte när en segrare kunde fastställas: är hen dopad?
Betr alla svenska insatser är naturligtvis Sjöstrands simning något att glädja sig åt, liksom det svenska dam-guldet i mountainbike (bra kämpat av den unga svenska tjejen).
De största under detta OS: Bolt och, trots som vanligt svag OS-fotboll, Neymar.
Uruselt: att TV3 fick ta hand om det hela; störande inte bara med skitreklamen utan tråkig OS-studio. Usch!
Allra tråkigast: teakwondo (vilket larv!) och i mitt fall golfen.
Pinsammast efter all hysteri kring henne: Kallur och hennes häcklopp.
Strålande teknik: många kubanska boxare.
Otroligt: gymnasterna; fenomenalt.
Detta är min sammanfattning efter att för första gången ganska lamt följt OS-tävlingarna.


Neymar, Fotbollskonstnären




Trots att jag har sett relativt lite av OS-sändningarna törs jag härmed utnämna Neymars båda mål till OS bästa och vackraste händelser.

Bloggarkiv