Grattis Anders Sundström för att ha hittat till min blogg.
Du är Vd för det försäkringsbolag som nu gjort så många besvikna. Jag har enkla tre frågor.
- Du säger nu att ni funderar över det hela för att eventuellt komma fram till någon bättre
lösning som någorlunda kan tillfredställa båda parter.
Till exempel att höja premien rejält för de som vill ha kvar nuvarande ersättningsnivå, eller att
behålla nuvarande premieavgift för de försäkringstagare som går med på en rejält sänkt ersättning (valmöjligheten är viktig).
Vad säger du om detta? Är det t.o.m. så att det är detta något ni har tänkt ut för länge sedan; ni har "bara" varnat" hittills??
- Anser du att pensionsorganisationerna, som enligt uppgift varit i kontakt mer er för länge sedan, inte på något sätt tagit sitt ansvar?
-Folksams dotterbolag, fristående Förenade Liv har inga planer på en någon som helst ändring av ”begravningsförsäkringen”. Beror detta på en bättre arbetande organisation med dess Vd Marie-Louise Zetterström i spetsen? Eller har det kanske enbart med tid att göra: Förenade Livs försäkring är nyare.
Eller är det skillnad på de båda bolagens försäkringstagare och du och ditt bolag har haft otur?