torsdag, juli 12, 2012

Tennisfest - nej! Fyllefest - ja!


"Heja Sverige (Björn
Borg spelar väl?) !"

Utan Robin Söderling är årets Swedish Open ingen tennisfest. Däremot påverkas inte fyllefesterna i sponsorsbarerna av att den svenske fixstjärnan lyser med sin frånvaro i årets upplaga.
På onsdagen var det som det brukar vara då Swedish Open har sin traditionella ”Sunset-tennis” med en sen kvällsmatch: Två spelare (spanske världsfemman David Ferrer och italienaren Simone Bolelli) som försökte koncentrera sig och åskådare som köpt biljetter för att de ville se en tennismatch.
Men skrålet, skränet och stöket från sponsorsbarerna som omger centercourten förstörde nöjet. Turneringen är beroende av sina sponsorer men eftersom många av dessa och deras gäster inte tycks intresserade av tennisen i sig borde fyllefesterna nästa år hållas på behörigt avstånd från spelare och tennispublik. /Svenska Dagbladet (bild från nätet)