Stig Östlund

tisdag, juli 03, 2012

Madrid i går

Spanien har inte bara världens bästa fotbollslandslag, man är nog världsbäst på att festa tillsammans också. Det syntes vara en otrolig kväll i Madrid i går (jag följde TVE hela kvällen).
Men man har inte glömt det realistiska vardagslivet. Pepe, reservmålvakt i landslaget och ordinarie i Liverpool, som framgångsrikt och med stor humor även denna gång skötte ledarskapet för spelarnas festande, klämde in "i dessa svåra tider" i ett av sina många, korta tal. Man måste få festa - och gör det alltså på ett sätt som kan göra oss avundsjuka - även i samhällsekonomiskt svåra tider när man rönt den näst största framgången man kan nå inom idrottsvärlden (näst störst efter VM i fotboll menar jag).

Återväxten inom fotbollen är mycket god i Spanien.
Här landslagsspelaren Cazorlas (f.d. Villarreal)
son som lär vara en klippare i hanterandet av
världens bästa leksak.

 I går. Flygplanet med landslaget anländer till Madrid.
Observera flaggorna i nosen.

Bloggarkiv