Under förra året slog de globala utsläppen av växthusgaser alla tidigare rekord, enligt siffror från det amerikanska energidepartementet.
- Våra data går tillbaka till 1751, till före den industriella revolutionen. Aldrig tidigare har vi sett en ökning på 500 miljoner ton på ett enda år, säger den amerikanske klimatexperten Tom Boden.
Ökningen motsvarar sex procents tillväxt av utsläppen mellan 2009 och 2010. Mest ökade de i Kina, därefter kom USA och Indien. /Svenska Dagbladet
"Fina" klimatmöten uppstår med jämna mellanrum och det pratas mycket
inte bara på nämnda möten, men vem bryr sig egentligen om detta jordens största problem? Svar: ingen!
Ja, men världens ledare då, har de inget ansvar? Svar: nej.
De flesta av världens ledare kan snarare betraktas som katastrofer, med eller utan Berlusconi i spetsen.
