Jag är en mycket stor beundrare av Antonín Dvořáks musik.
I dag den 8 september för exakt 170 år sedan föddes han.
Här något av vad jag lyssnar till med jämna mellanrum:
WOW !
Det finns musik som kan framkalla tårar (det vet nog alla):
TACK DVORAK (BEFRIANDE) !