tisdag, april 12, 2011

Utdraget produktionsstopp för Saab

Saab-ägaren Spyker Cars NV räknar med att det tar en vecka att få igång produktionen på Saab-fabriken i Trollhättan igen även om Riksgälden öppnar för finansiering med försäljning av fastigheter, skriver Spyker Cars i ett pressmeddelande.

Spyker räknar med att kunna ge fler detaljer om de pågående förhandlingarna med Riksgälden och andra berörda parter senast på torsdag.

SVENSKA DAGBLADET

Vem kan tro på Saab?