Saab-ägaren Spyker Cars NV räknar med att det tar en vecka att få igång produktionen på Saab-fabriken i Trollhättan igen även om Riksgälden öppnar för finansiering med försäljning av fastigheter, skriver Spyker Cars i ett pressmeddelande.
Spyker räknar med att kunna ge fler detaljer om de pågående förhandlingarna med Riksgälden och andra berörda parter senast på torsdag.
SVENSKA DAGBLADET
Vem kan tro på Saab?