Assar Rönnlund är död. En svensk idrottsman vars idrottsutövning jag beundrade mycket, och en människa som jsg respekterade väldigt mycket.
Fotot av mig i denna blogg (längst ner) är taget i Sundsvall av lokaltidningen just när jag lyssnar på ett föredrag som Assar höll på kulturmagasinet i stan inför idel idrottsvänner. Man kan kanske se att jag gillade Assars föredrag väldigt mycket.
En idrottsman av den gamla, fina och ärliga sorten har lämnat oss.