"200 kinesiska bärplockare i Storuman har fått nog. De befinner sig sedan på väg till fots i en protestmarsch de dryga tre milen från Långsjöby till Storuman, skriver flera medier på nätet. Med sig bär bärplockarna skyltar med texter som "SOS" och "Help".".
PS Deras otillständige arbetsgivare känner extra stark oro då alla är klädda i bärsärk.