Nu är åtskilliga Cobolprogrammerare på väg att bli pensionärer. Det innebär problem på företag som har många Cobolsystem.
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.332786/pensionsavgangar-skapar-akut-brist-pa-cobolkunniga
Att kunna Cobolspråket ingick i min misslyckade karriär som programmerare. Ett enkelt språk, och inte så märkvärdigt som man kanske tror.
