Stig Östlund

fredag, augusti 06, 2010

K2 vacker men mycket farlig

Den svenske alpinisten, 35-årige  Fredrik Ericsson (bilden) omkom tidigt i morse vid en olycka på K2 (bilden) världens näst högsta berg och världens svåraste att bestiga (inget för "turister" som t.ex. Mount Everest).


Ericsson uppges ha störtat tusen meter, ända ned till ett basläger.

Bloggarkiv