Viktigt för lirarna i det spanska världsmästarlaget är musiken. Under VM höll man ihop och inspirerades bl.a. av Shakira och hennes "Waka-Waka", Alicia Keys (till min glädje) och den i särskilt Spanien mycket populäre Alejandro Sanz. Allt enligt spanska tidningar.
Shakira: http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0
Alejandro Sanz: http://il.youtube.com/watch?v=nyM7lX8MTL4&feature=related
Alicia Keys: http://www.youtube.com/watch?v=FXi9aftUAoI (I love her)