Dags att rensa sitt inre. Beethoven tillhör de bästa hjälpmedlen.. Inte minst storslagna symfoni nr 9; hans sista symfoni. Redan efter ett tiotal sekunder har han sopat ut det anskrämligaste.
Jag är helt fascinerad. Känner tacksamhet.
Beethovens symfoni nr 9 var hans sista. År 1824 var den klar, då han var helt döv. Premiär den 7 maj 1824 i Wien.
http://www.youtube.com/watch?v=YAOTCtW9v0M